8 липня 56 років тому у Москві презентували дослідні варіанти радянської мікролітражки ЗАЗ 965. Керівники комуністичної партії випробували машини і дали “зелене світло” їхньому серійному виробництву. Перші ЗАЗ випускали із 1960 до 1969 року. Машина заважувала трохи більше 600 кг і мала низький рівень витрати пального. На авто встановлювали 750-кубовий двигун із V-подібним розташуванням циліндрів, Патріоти України пропонують увазі читачів 5 невідомих фактів з історії “горбатого”.

Микита Хрущов та Леонід Брежнєв одними з перших проїхались на ЗАЗ 965.Ще до серійного випуску тодішній секретар компартії Микита Хрущов проїхав територією Кремля у якості пасажира, Леонід Брежнєв сів за кермо іншого екземпляра ЗАЗ.

Вони обоє схвалили проект і машини запустили у серійне виробництво. На той час було 30 машин ЗАЗ 965, які випробовували по всьому Радянському союзу.

Народний автомобіль мали випускати у Москві. Машину проектував автомобільний інститут НАМІ та завод “Москвич”. Перші дослідні авто мали індекс Москвич-444. Проте, випуск машини вирішили налагодити у Запоріжжі. Перед випуском легковиків завод “Комунар” займався виготовленням сільгосптехніки.

ЗАЗ змалювали із італійської мікролітражки Fiat 600. Тоді випускали й інші подібні машини, наприклад Mini. Ця машина мала передній привід і розташування двигуна попереду водія. Радянські конструктори зупинилися на варіанті заднього приводу і розташуванням мотора позаду. У Fiat також був привід на задні колеса, але двигун стояв спереду. Відмова від переднього приводу на ЗАЗ дала можливість не використовувати шарніри рівних кутових швидкостей, які тоді були досить інноваційними. Ще одна відмінність ЗАЗ від Fiat – на італійській машині було водяне охолодження, а радянська отримала повітряне. Також “Горбатого” часто порівнюють із NSU Prinz I, Mitsubishi Colt 600 та Zastava 750.

“Горбатий” як подяка ветеранам.Крім того, що ЗАЗ був найдешевший на радянському ринку, машину дарували ветеранам Другої світової. ЗАЗ мав модифікації для інвалідів, які втратили кінцівки у боях. Були версії для людей з однією ногою та однією рукою. Такі машини отримали автоматичне зчеплення. Були й версії для людей зі здоровими руками, але пошкодженими ногами.

ЗАЗ 965 із шильдником “Ялта”.Такі машини випускали на експорт. Ззовні машина мала хромовані накладки і дзеркало заднього виду на крилі. Для різних ринків модель мала назву “Jalta” або “Yalta”. Машини відправляли у Фінляндію та Бельгію. Звідти міг йти подальший експорт. Зарубіжні продавці додатково обладнували машину радіоприймачами. Крім цього, були версії “Горбатого” із правим кермом.

Загрузка...
Загрузка...
Загрузка...

ЗАКРИТИ

Натисніть "Подобається" та будьте в курсі важливих подій!

facebook-like-button